Da induve vene a carta ?

In a Cina antica, ci era un omu chjamatu Cai Lun.Hè natu in una famiglia di paisani ordinali è hà cultivatu cù i so genitori dapoi a zitiddina.À quellu tempu, l'imperatore li piacia à aduprà tela di broccatu cum'è materiale di scrittura.Cai Lun sentia chì u costu era troppu altu è a ghjente ordinaria ùn pudia micca aduprà, cusì era decisu à superà e difficultà è truvà un materiale assequible per rimpiazzà.

A causa di a so pusizioni, Cai Lun hà e cundizioni per osservà è cuntattate e pratiche di produzzione folk.Ogni volta ch'ellu avia tempu liberu, ringraziava l'invitati à porte chjuse è andava personalmente à l'attellu per fà investigazioni tecniche.Un ghjornu, era affascinatu da a petra di macinazione: macinate i grani di granu in farina, è poi pò fà tramindui big buns è pancakes magre.

webp.webp (1) 

Inspiratu, hà struitu l'corteza, stracci, vechji reti di pesca, etc., in un mulinu di petra, è hà pruvatu à fà una torta, ma hà fiascatu.In seguitu, hè stata cambiata à batte dura in un mortaru di petra, insistendu à batte continuamente, è infine hè diventatu slag pulveru.Dopu à sbuchjate in l'acqua, un filmu immediatamente furmatu nantu à a superficia di l'acqua.Paria veramente un pancake magre.Sbuchjate delicatamente, mette nantu à u muru per siccà, è pruvatu à scrive nantu à questu.A tinta si secca in un mumentu.Questa hè a carta chì Cai Lun hà inventatu più di dui mila anni fà.

L'invenzione di a fabricazione di carta ùn solu hà riduciutu assai u costu di produzzione di i prudutti, ma hà ancu creatu e cundizioni per a produzzione in massa.In particulare, l'usu di l'corteza cum'è materia prima hà creatu un precedente per a carta di pulpa di legnu mudernu è hà apertu una strada larga per u sviluppu di a industria di carta.

In seguitu, a fabricazione di carta hè stata prima introdutta in Corea di u Nordu è Vietnam, chì sò adiacenti à a Cina, è dopu à u Giappone.Pianu pianu, i paesi in l'Asia Sud-Est hà amparatu a tecnulugia di a fabbricazione di carta unu dopu l'altru.A polpa hè principalmente estratta da fibre in canapa, rattan, bambù è paglia.

In seguitu, cù l'aiutu di i Cinesi, Baekje hà amparatu à fà carta, è a tecnulugia di fabricazione di carta si sparse à Damascu in Siria, à Cairo in Egittu è in Maroccu.In a diffusione di a fabricazione di carta, a cuntribuzione di l'Arabi ùn pò esse ignorata.

L'Auropei anu amparatu nantu à a tecnulugia di fabricazione di carta attraversu l'Arabi.L'Arabi stabiliscenu a prima fabbrica di carta in Auropa in Sadiva, Spagna;tandu a prima fabbrica di carta in Italia hè custruita in Monte Falcu ;Una fabbrica di carta hè stata stabilita vicinu à Roy;Germania, Regnu Unitu, Svezia, Danimarca è altri paesi maiò anu ancu e so industrie di carta.

Dopu chì i Spagnoli immigrati in Messico, anu stabilitu prima fabbrica di carta in u cuntinente americanu;tandu sò stati introdotti in i Stati Uniti, è a prima fabbrica di carta hè stata stabilita vicinu à Filadelfia.À l'iniziu di u seculu passatu, a fabricazione di carta cinese s'era sparghje in tutti i cinque cuntinenti.

A fabbricazione di carta hè unu di i "quattru grandi inventi".ns" di l'antica scienza è tecnulugia cinese (compass, papermaking, stampa, è gunpowder) è i scambii anu influinzatu prufondamente u cursu di a storia mundiale.

L'antica residenza di Cai Lun si trova in Caizhou, nord-ovest di Leiyang, Hunan, Cina.Ci hè Cai Lun Memorial Hall in u punente di u cuntinente, è Cai Zichi hè vicinu à questu.Benvenuti à visità a Cina.

Vede, dopu avè lettu, capite da induve vene a carta, nò ?


Tempu di Postu: Feb-14-2022